Információ:
info@paternity.hu
Munkanapokon munkaidőben egy órán belül választ kap levelére.

Általános Szerződési Feltételek

1. Bevezetés
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.paternity.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybe vevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

2. A Szolgáltató
Név: Dr. Bezzegh Szakértő Iroda Kft.
Székhely: 1137 Budapest, Katona József utca 41.
Levelezési cím: 1137 Budapest, Katona József utca 41.
Üzlethelyiség címe: 1137 Budapest, Katona József utca 41.
Képviselő neve: Dr. Bezzegh Attila ügyvezető
Cégjegyzékszám: 01-09-911927
Adószám: 14614338-2-41
Közösségi adószám: HU14614338
Számlavezető pénzintézet: Budapest Bank Zrt.
Számlaszám: 10102086-35116200-01003002
E-mail cím: info@paternity.hu
Telefonszám: +36 30 5224776

3. A honlapon folytatott tevékenység
Webáruházunk DNS alapú apasági vizsgálat (szakértői szolgáltatás) értékesítését végzi.

4. Felhasználási feltételek
4.1. Felelősség
A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos
gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
4.2. Szerzői jogok
A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb…) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos!
4.3 Korhatár
A honlap korhatár meghatározása nélkül látogatható.

5. A honlapon történő vásárlás
5.1. Megrendelés folyamata
A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg.

Az Akciós termékek kategóriában az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés.
A kategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lehet lapozni. A termék
listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.

A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan lista-szerűen jelennek meg.

A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt,
hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Lehetőség van regisztrációval és regisztráció nélkül történő vásárlásra is.

A regisztráció, és a regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia: email cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint, ha ettől eltérő a szállítási cím.

Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról a Felhasználó e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben
kérheti a Szolgáltatótól. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.

A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott
adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén a ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de
legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.

Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Vásárló Belépés ablak, vagy a Belépés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.

5.2. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Felhasználó nem kapja ezt meg 48 órán belül a visszaigazolást, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket
nem köteles átvenni.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a
Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.

5.3. A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.

5.4. A szerződés iktatása
A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.

5.5. Számla
A szolgáltató elektronikus vagy papíralapú számlát állít ki, melyet a csomagban juttat el a vevőhöz, illetve ha a leletet elektronikus formába kéri, akkor a számlát is elektronikus formában fogja eljuttatni a vevőhöz.
Amennyiben a vásárló a tételekről külön számlát szeretne kérni, kérjük hogy rendeléseit külön adja le.

5.6. Fizetés
A fizetés előre utalással, bankkártyás fizetéssel vagy utánvétes fizetéssel történik.

5.6.1 Előre utalás
Előre utalás esetén a megrendelés összegét a következő számlaszámra utalja át:
10102086-35116200-01003002 Budapest Bank
Kedvezményezett: Dr. Bezzegh Szakértő Iroda Kft.
Kérjük előre utalás esetén a közlemény rovatban tüntesse fel a megrendelés számát.
A pénz beérkezését követően azonnal postázzuk a csomagot.

5.6.2. Bankkártyás fizetés
Bankkártyával is fizethet a webshop-on keresztül zajló értékesítési folyamat során. Ilyenkor a befizetést követően a megfelelő pénzügyi szolgáltató (SimplePay) a saját szabályzatában meghatározott módon jár el, és küld visszajelzést, visszaigazolást és számlát a megrendelőnek. Amennyiben a webshopon keresztül beszerzett mintavételi eszköz az átvételtől számított 120 napon belül nem kerül felhasználásra, és annak visszatérítését a megrendelő írásban nem kéri, a vizsgálatot teljesítettnek tekintjük, és az esetet lezárjuk. A kiállított számla teljesítési dátuma a postai kézbesítés visszaigazolását követő 120. naptári nap.

5.6.3. Utánvét
Utánvétes fizetés esetén a csomag átvételekor, a futárnak fizethet készpénzben. Amennyiben az utánvéttel beszerzett mintavételi eszköz az átvételtől számított 120 napon belül nem kerül felhasználásra, és annak visszatérítését a megrendelő írásban nem kéri, a vizsgálatot teljesítettnek tekintjük, és az esetet lezárjuk. A kiállított számla teljesítési dátuma az utánvétel postai visszaigazolását követő 120. naptári nap.

5.7. A mintavételi csomag átvétele a honlapon megjelölt gyógyszertárban, a mintavételi eszközök előre csomagolt készlet formájában térítésmentesen átvehetők. A megrendelőnek semmilyen adatot nem kell a Gyógyszertárban
megadnia, egyedül a gyógyszerésztől a „paternity.hu” mintavevő készletet kell kérnie. A készlet átadásáért, illetve magáért a mintavevő készletért fizetnie nem kell. A szolgáltató, illetve a Gyógyszertár minden megtesz
azért, hogy a mintavevő készlet kellő számban és folyamatosan rendelkezésre álljon. Ennek ellenére előfordulhat, hogy rövidebb-hosszabb ideig a mintavevő készletből hiány alakulhat ki. Ilyenkor sajnálatos
módon a leendő vevő hiába kéri azt a Gyógyszertárba – a mintavevőhöz mégsem tud hozzájutni. Ezt megelőzendő célszerű az információs központi számon (06 20 3735580) előzetesen megérdeklődni az ingyenes mintavevő készlet gyógyszertári elérhetőségének aktuális helyzetét. Az esetlegesen előforduló – a fentiekben vázolt – sikertelen mintavételi készlet átvételi kísérlet miatti bármilyen gazdasági hátránytól a szolgáltató elhatárolódik, abban nem tekinti magát felelősnek.

6. Elállási jog

6.1. Elállási (Visszavonási) jog gyakorlásának menete
A megrendelt vizsgálattól indoklás nélkül elállhat bármelyik résztvevő – a lelet kiadásának pillanatáig. Ezt követően az elállási jog – a lelet kiadásának megtörténte miatt – már nem gyakorolható.
A vizsgálattól való elállás joga: A DNS alapú leszármazási vizsgálat önkéntes jellegű, ezért minden résztvevőnek joga van a vizsgálattól elállni – akkor is, ha már a mintavétel megtörtént, és a vizsgálat elindult. A vizsgálattól való elállásról a megadott központi telefonszámon, vagy az info@paternity.hu e-mail címre írt pár soros levéllel lehet.

Attól függően, hogy a vizsgálat folyamatának melyik szakaszában jelenti be valamelyik résztvevő az elállás szándékát, a visszatérítendő összeg változik. Amennyiben a mintavevő felhasználása, a minták beküldése után történik meg a visszalépés – de a vizsgálat kivitelezését a laboratórium még nem kezdte meg, akkor személyenként bruttó 5 000.- Ft adminisztratív díj levonása után utaljuk vissza a befizetett összeget. Ha a vizsgálat megkezdése után lép vissza valamelyik résztvevő, akkor a vizsgálat díja teljes egészében felhasználásra kerül, ilyenkor nem történik visszautalás. Az elkészült eredményeket a laboratórium megsemmisíti, esetleg a visszalépés későbbi visszavonása esetén sem tudjuk kiadni az eredményt – az ugyan elkészült, de lelet nem készül belőle, és megsemmisítésre kerülnek a vizsgálathoz kapcsolódó mért értékek, adatok, eredmények.

Amennyiben a vizsgálat eredménye elkészült, és az kiküldésre került (bármilyen formában, postán és/vagy emailben), akkor a vizsgálattól már nem lehet elállni, mivel az eredményt a laboratórium kiadta, annak
visszavonására nincs mód.

A vizsgálattól való elállásról írásban kell nyilatkoznia. Telefonon – a központi számunkat hívva – jelezheti elállási szándékát, azonban 48 órán belül be kell, hogy érkezzen írásbeli nyilatkozata is – akár e-mailben a
info@paternity.hu címre küldött egyszerű elektronikus levél formájában.

Amennyiben kérdése merült fel az elállási jog gyakorlásával kapcsolatban, úgy további tájékoztatásért keresse ügyfélszolgálatunkat az ÁSZF elején található elérhetőségeinken.

7. Szavatosság

7.1. Kellékszavatosság
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

7.2. Termékszavatosság
A termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági
igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
• a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
• a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.

7.3. Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A
rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. A kormányrendelet mellékletében
felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja
végzi, az üzembe helyezés napja. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

7.4. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Név: Dr. Bezzegh Szakértő Iroda Kft.
Levelezési cím: 1137 Budapest, Katona József utca 41..
E-mail cím: info@paternity.hu
Telefonszám: +36 30 5224776

8. Jogérvényesítési lehetőségek

8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi
elérhetőségeken terjesztheti elő:
Név: Dr. Bezzegh Szakértő Iroda Kft.
Levelezési cím: 1137 Budapest, Katona József utca 41.
E-mail cím: info@paternity.hu
Telefonszám: +36 30 5224776
A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével
nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt – vesz fel. A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben)
szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni. A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését. A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.

8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:
• Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
• Békéltető testület eljárásának kezdeményezése (a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető
Testület elérhetőségeit fel kell tüntetni),
• Bírósági eljárás kezdeményezése

9. Egyéb

9.1. ÁSZF, árak módosítása
A Szolgáltató jelen ÁSZFet, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem
visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép
életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

9.2. Technikai korlátok
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátjainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

9.3. Adatvédelmi szabályzat
A szolgáltató adatvédelmi szabályzata az ADATVÉDELMI NYILATKOZAT menüponton keresztül érhető el.

Budapest, 2018. 08. 27. – Utolsó módosítás: 2019. október 30.